• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Erfarenheter av Lendo - Riktiga omdömen från låntagare

Vilket betyg skulle du ge Lendo (5 bäst)

  • 5

    Röster: 7 28.0%
  • 4

    Röster: 9 36.0%
  • 3

    Röster: 4 16.0%
  • 2

    Röster: 4 16.0%
  • 1

    Röster: 1 4.0%

  • Totalt antal röstare
    25

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 217
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 617
Mottagna reaktioner
1 767
Poäng
1 217
Vad har du för erfarenheter av kreditgivaren Lendo, som drivs av Lendo AB?

Du kan även ge betyg eller visa resultatet ovanför av andras röster.

Hur mycket lånade du och till vilken ränta? Något som inte fungerade så bra? "Allt har fungerat utmärkt" fungerar också som kommentar.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Feskarn

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
4 September 2018
Meddelanden
167
Mottagna reaktioner
56
Poäng
177
Jag har bara bra erfarenheter av Lendo. Är helnöjd med hur smidigt det går att få hjälp med att ansöka om lån genom dem. Snabba förslag och inga papper hem efter ansökan är gjord.

jag har ansökt om ca. 500.000 genom dem och har allt hos Ica-banken med en ränta på 3,92% vilket jag är jättenöjd med.

Det enda negativa jag har att säga om Lendo är att dom ringer upp och jagar en om att försöka sälja på dig en försäkring om du inte valt det efter några dagar. Men att skarpt säga ifrån om att man inte vill ha någon så slutar dom ringa direkt.
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 634
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Har vid två tillfällen ansökt hos Lendo och fått avslag. Inga konstigheter kring det. Däremot skickade Lendo vid båda tillfällena ut MÄNGDER med reklam. Via sms, mail och snigelpost. Det krävdes två vänligt sinnade mail samt ett telefonsamtal innan Lendo spärrade mig för utskick av reklam. Oerhört irriterande.
 

MrDesp

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
29 Mars 2016
Meddelanden
290
Mottagna reaktioner
101
Poäng
307
Ansökt sex ggr via Lendo och bara positivt att säga. Smidig hantering, lätt och tydligt att välja och jämföra lån som samtidigt varit bra. Lite snabb på att erbjuda försäkring men ger sig rätt kvickt
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
561
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Använde lendo tidigare i veckan (2gg totalt) när jag ansökte lån på 250k. Enkelt å smidigt så började förslagen komma.

Valde Ica banken och efter någon dag ringde dom och sa tydligt "du har missat att välja försäkring" och lät väldigt mån om det.

Jag förklarade att den ändå inte gäller angående depression och utbrändhet så det ger inget för mig. Efter lite prat så gav hon vika..Får se om dom återkommer som ni andra nämnt.
 

Högbelånad

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
20 April 2018
Meddelanden
129
Mottagna reaktioner
155
Poäng
337
Ger Lendo en fyra i betyg. Alltid varit nöjd med deras hantering av själva ansökan (säkert gjort ett 10-tal ansökningar genom åren).

Deras jagade om försäkring har jag vant mig med vid men det drar ner helhetsintrycket något även att jag förstår att det är en stor inkomstkälla för dem att förmedla försäkringen. Deras sms de skickar om att de ”måste komma i kontakt” med mig med anledning av låneansökan när de bara vill förmedla försäkringen gör att de ”bara” får en fyra. Känns missvisande eftersom lånet i sig redan är klart och de skapar troligen en otrygghetskänsla oss de som har lite sämre UC (hade iaf gjort det för mig på den tiden jag var på botten).
 
Senast ändrad:

DenSkuldsatteMannen

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
1 Maj 2018
Meddelanden
526
Mottagna reaktioner
398
Poäng
487
Märkligt att Lendo kan erbjuda kunden en tilläggsförsäkring när de inte är en bank.
Det är ju den banken man väljer som erbjuder försäkringen inte lendo.
Hursomhelst så har jag ansökt hos Lendo några gånger och aldrig fått något erbjudande.
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 274
Poäng
997
Det är ett jäkla ringande och smsande efter jag tagit mitt lån... de borde sluta med detta!!
 

Preben

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
23 Juli 2019
Meddelanden
1 510
Mottagna reaktioner
679
Poäng
667
Märkligt att Lendo kan erbjuda kunden en tilläggsförsäkring när de inte är en bank.
Det är ju den banken man väljer som erbjuder försäkringen inte lendo.
Hursomhelst så har jag ansökt hos Lendo några gånger och aldrig fått något erbjudande.
Lendo förmedlar försäkringar från gjensidige. Kanske har ändrats med gjorde det innan.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp